شینیون مو به موهای جمع شده در پشت یا بالای سر گفته می شود. شینیون موی سر، مدل های مختلفی دارد. شینیون مو با توجه به موقعیت اجتماعی، بلندی مو و ذوق و سلیقه شینیون کار، انجام می شود.

مدل های شینیون مو

شینیون مو در هر کشوری مدل خاصی انجام می شود. در این مقاله شما را با مدل های رایج شینیون آشنا می کنیم.

شینیون مدل فرانسوی

مدل شینیون فرانسوی یکی از مدل های پرطرفدار است. این مدل شینیون برای موهای بلند مناسب می باشد. در مدل شینیون فرانسوی کل موها، در پشت سر، پیچ داده شده و به وسیله سنجاق های مویی محکم می شوند.

شینیون فرانسوی

 

شینیون مدل رومی

در این مدل شینیون، موها از کناره ی سر تا پشت سر ساده بافته می شود.

شینیون رومی

 

شینیون مدل هندی

مدل شینیون هندی، مدل های حجیم و شلوغ است. اکثر هندی ها از مدل موهای باز و فر شده استفاده می کنند.

شینیون هندی

شینیون مدل کره ای

شینیون مدل کره ای اکثراً مدل های عجیب و حجیم می باشند. اکثراً در این مدل ها، در تاج سر از بافت مو و تزیینات استفاده می شود. لازم به ذکر است این مدل در زمان های قدیم بین طبقه اشراف رواج داشته، امروزه شینیون های ساده در کشور کره رواج دارد.

شینیون کره ای

شینیون مدل اروپایی

این مدل شینیون بسیار شیک و پرطرفدار است. در این مدل شینیون، موها به شکل ساده ای در پایین سر بسته می شوند. در این مدل شینیون طبیعی از پروتز، موهای مصنوعی و سایر ابزارها استفاده نمی شود.

شینیون اروپایی

شینیون مدل روسی

در این مدل موها کنار سر بافته می شوند. موهای بافته شده، در پشت سر با هم جمع می شوند.

شینیون روسی

شینیون مدل با تور

امروزه استفاده از تور در شینیون ها بسیار رواج پیدا کرده است. استفاده از تور کار شینیون را راحت و یک شینیون تمیز به وجود می آورد. شینیون های مدل گل و حلقه ای با استفاده از تور زیبا و تمیز می شوند.

شینیون مو با تور

شینیون مدل خطی

در این شینیون با استفاده از انگشت و اسپری های فیکس کننده به مو حالت خط، داده می شود. در این روش می شود از شانه دانه درشت، سنجاق مویی و ابزارهای دیگر برای ایجاد شکل خط روی موها، استفاده کرد.

شینیون خطی

بیشتر بخوانید : تفاوت روش میکروپیگمنتیشن با تاتو

شینیون مدل مواج

این شینیون ساده و زیبا جزء شینیون های پرطرفدار است. در این مدل موج های ایجاد شده با دست، به وسیله سنجاق مویی روی سر محکم می شوند. در این مدل پس از فیکس شدن مو به وسیله تافت و سایر محصولات، سنجاق مویی ها برداشته می شوند.

شینیون مو مواج

 

شینیون مدل پروتز گرد

با استفاده از پروتز می شود مدل های مختلفی از شینیون را ایجاد کرد. یکی از مدل های شینیون با پروتز، مدل گوجه ای است. لازم به ذکر است از پروتز برای حجم دادن موها در کلیه مدل شینیون ها نیز استفاده می شود.

شینیون پروتز گرد

شینیون مدل حرارتی

این مدل شینیون با استفاده از ابزارهای حرارتی سشوار، اتوی مو و بابلیس انجام می شود. در این مدل دسته ای از مو، به وسیله ابزار های حرارتی شکل داده می شود.شینیون حرارتی

 

مدل شینیون های ساده

اگر فرصت و هزینه کافی برای رفتن به سالن ها زیبایی را ندارید، با صرف زمان و هزینه کم می توانید موهای خود را در منزل بیایارید. مدل های شینیون ساده در منزل عبارتند از:

  • شینیون مدل بافت پشت سر

این مدل مو بسیار راحت و شیک است. ابتدا موها را شانه و در پشت سر به شکل دم اسبی ببندید. موهای دم اسبی را ببافید و با کش محکم کنید. موهای بافته شده را به سمت چپ سر خود بکشید و با سنجاق مویی محکم کنید. با استفاده از بافت مو، حلقه افقی در پشت سر ایجاد کرده و با سنجاق مویی محکم کنید.

  • شینیون مدل حالت دار

برای این مدل مو به اتو مو، بابلیس، اسپری فیکس کننده و شانه احتیاج است. برای جلوگیری از وز شدن مو، پس از اتو یا بابلیس حتماً از محافظ مو استفاده کنید. برای قاطی نشدن موهای فرم گرفته با موهای صاف، از کلیپس استفاده کنید. برای فر کردن مو، دسته های مو را کوچک بردارید. برای تثبیت حالت مو از اسپری های فیکس کننده استفاده کنید.

  • شینیون مدل نیمه باز

برای این مدل شینیون، موها را دو دسته کنید. دسته ای از موها را حالت دار یا فر کنید. دسته ی دیگر را در پشت سر به صورت گوجه ای یا ساده گره بزنید. می توانید از کریپس نیز استفاده کنید.

 

مقاله نگارش شده توسط تیم سالن زیبایی کرج سمر یگانه

 


آموزشگاه آرایشگری سمر یگانه شینیون ,استفاده ,موهای ,موها ,شوند ,ساده ,سنجاق مویی ,استفاده کنید ,شینیون، موها ,محکم کنید ,فیکس کننده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رادیاتور بهترین فرش ایرانی لاستیک سواری سوغات سرای گیلان موسسه ماد دانش پژوهان راهنمای سفر اس ام اس سیتی